Morgonrutin

Vid 14 års åldern började jag få acneproblem och jag började använda smink  för att dölja dem då jag skulle till skolan och när jag var bland folk. Jag  testade olika hudvårdsprodukter och lyckades aldrig hitta det bästa för min hud. Men efter ett tag  lyckades jag hitta några produkter som har visat sig fungera oerhört bra. Och idag tänkte jag dela med mig lite av min morgonrutin, vad jag använder mig av o.s.v
 Dessa är produkter som jag använder mig utav. Och jag är väldigt nöjd! 


 Jag börjar alltid med denna Vitalizing Toner för att få bort döda hudceller och dessutom så känns det som att mitt hud piggnar till :) 


Efter Vitalizing Toner använder jag mig utav denna ansiktsscrub ifrån Nivea. 


Nu får flesta av er kalla kårar när ni ser tvål som jag använder till ansikte. Men tro eller ej, den fungerar utmärkt och jag har aldrig fått torr hud. Denna tvålen har hjälpt mig att få bort finnar vilket jag aldrig fick bort innan. Jag brukar låta tvålen värka i minst 5 minuter innan jag sköljer av den. 

 Sist men inte minst, ansiktskräm, dessa två använder jag, ibland den rosa eller den gröna. Den gröna är mer tjockare och tar tid att sjunka in i huden medans den rosa sjunker in snabbare.


Dessa var mina produkter för ansikte som har räddat mig och som jag använder på morgonen. Vilket jag nämnde så är jag mycket nöjd med dessa. Acne har jag väldigt lite av och dem kommer och går men har förbättrats genom året. 

Förbättring genom året: 
Vågar gå utomhus utan smink vilket jag inte vågade göra när jag var yngre. 
Acne har minskats oerhört mycket!

Kommentarer

populära inlägg