DIY sänghimmel

Sen inlägg men jag ville lägga upp detta ändå trots att det är sent :)  Idag ville jag dela med mig av hur jag fixade våran sänghimmel! Enkelt och smidigt är det och vem som helst kan fixa det :) 

Allt som behövs är:
gardinstänger som dessa.

krokar 

Gardiner ifrån Ikea- 20 riksdaler (kan används vilken som helst!)

Och det viktigaste- Tålamod :) 

Det första jag började med var att dela på gardinstängerna,vilket ska bara vara som hörn vid sängkanterna,dessutom blir det billig DIY ;) . 

Efter det så började jag att mäta ut vart sänghimmel ska sitta och sedan skruvade jag upp krokarna.
När jag mätte ut vart allt skulle sitta,så började det roliga :),dags för gardinerna! Kör en längd på varje gardinstång( självklart kan du ha två på en för mer "volym".

När Du är nöjd med antalet gardiner så kan du själv bestämma om du vill knyta dem som en knut.


Så här ska det se ut när ni är klara. Ni kan välja att ha dem som i knut eller slänga gardinerna hit och dit mellan gardinstängerna :) 



Jag hoppas att det var lätt att förstå eftersom jag är dålig på beskrivning haha :) Ps. vill ni ha mer mys effekt så kan ni ha ljusslingor mellan gardinerna. Har ni funderingar eller frågor så är det bara att kommentera :)! 



Kommentarer

populära inlägg