Advent närmar sig

Hej alla läsare! 

Jag hoppas på att eran lördag varit bra och att ni njuter av helgen :) Min lördag var jättebra men gud vad kallt det har börjat bli! Speciellt på morgonen, fick stå och skrapa bort isen på bilens rutor i ca 7 minuter :/. Trots att man längtar lite till snön så har jag ett problem, jag fryser så himla lätt trots att jag klär mig som en eskimå! Så jag får tina i ett varmt bad varje gång jag kommer hem haha.

Men jag älskar julen, så mysigt med alla färger, ljus och speciellt dofterna. Det bästa av allt är att man får dekorera med allt som tillhör!
Men innan julen kommer så är det advent, och jag har samlat på mig ett par adventssaker som jag ska göra diy utav :) 

Jag tänkte vissa vad jag har köpt och försöka beskriva hur jag har tänkt att använda mig utav dem :) 
tyvärr så kan jag inte visa än hur det kommer se ut, så ni får vänta till sista November :) 


Dessa tre Hyacinter i vit färg har jag köpt ifrån IKEA som kostade endast 9 riksdaler.Jag har tänkt mig att ha dem i en stor glaskruka som jag har hemma. Är dock fundersam om jag ska fylla krukan med mossa eller fejk snö. På Rusta såg jag att det fanns små ledlampor som jag ska ha mellan lökarna så att det lyser fint.  Vasen har jag tänkt att ha sedan på min runda svarta metallbricka/bord i hallen :) 




Jag var på jakt efter en glittrig ren länge! Men kunde inte hitta en för bra pris. Vi gick igenom runt 7 affärer och tillslut så fick jag tips ifrån Åhlens att det fanns små billiga hos Albrekts guld. Så vi gick dit och gissa hur mycket dem kostade! endast 10 riksdaler! så jag köpte två stycken eftersom jag behövde bara två :)  Dessa har jag tänkt att ha i adventsfatet (vi kommer göra egen med vita ljus) 


                                                  
Dessa ljus ska vi ha antagligen i ett avlångt vitt ljusfat eller i ett runt guldfat. Jag kan inte bestämma mig riktigt. Jag vill ha ett fat som rymmer mer utrymme så jag även kan ha plats för ett litet dekorationspaket.



Dessa har jag köpt från ÖOB för 20 riksdaler, har även tänkt att ha par stycken mellan hyacinterna i krukan så att det ser mer mysigare ut :)


Dessa glittriga siffror ska jag ha på de vita ljusen. Eftersom det kommer vara en egengjord i år och dessutom så kan man ha ljusen tänd längre. 




Denna glittriga garlang kommer förmodligen vara i ljusfaten mellan renarna och ljusen. Så att det blir mer effekt som att det är frost och snö. Nu får jag hoppas på att det inte kan brinna men jag får ha koll på det haha. 
Detta gröna smala rådjur ska jag ha mellan Hyacinterna i krukan! Den kommer att ploppa ut mellan blommorna eftersom dem är vita som jag nämnde innan. Har vi fejk- snö i krukan så kommer den verkligen passa in där! Men har vi mossa så får jag fixa den mer i en ljusslinga så man ser den :).

Sen får det bli att pyssla lite med krukan som vi har precis innanför dörren till lägenhet, där tänkte jag ha gren i sen två smala pinnar som står mellan grenen och lite röda julgranskulor. Mer om det kommer upp när pyssel är på gång :) 
Har även tänkt att försöka att baka några kakor (är dålig på att baka ) men med tålamod så fixar jag det säkert :)! 

jag hoppas på att ni har en underbar kväll! 

Kommentarer

populära inlägg