Första advent och en diy

Hej alla läsare! 

Nu är det första advent! Med det firas det med doftljus av äpple samt kanel. Lussekatter, tomteskum, varm Oboy med grädde och strimlad choklad på! Det som fattas just nu är snö! Blev choklad av att jag tänker så då jag är mer sommarperson, men det ska vara snö vid advent, jul och nyår, sen kan det smälta bort så att våren kommer. Inte så många kvar veckor kvar till julen så då hoppas man att snön dyker upp :)!

Nästa vecka har jag dock tänkt att börja köpa julklappar så att man slipper tänka på det sen och dessutom så slipper man trängas med andra människor i sista sekunden. 

Idag tänkte jag visa hur byrån blev, då den är äntligen klar!

Före;



Först så trodde jag att jag behövde slippa bort all färg men sen så läste jag på internet att det inte behövdes. så då slipade jag istället bort glansen på byrån :) .



Efter;



Jag blev så nöjd med resultatet på byrån :)! Är som sagt första gången man målar om sån stor byrå :)! så då kände man sig lite extra duktig .Det som kvarstår är att köpa ny hallmatta i vit färg har jag tänkt att den ska vara så att den matchar med byrån. 



När jag tog bilder på byrån så kunde jag inte sluta ta fler bilder på denna fina kyrka och en spännande DIY som jag har hittat på Pinterest och fixat :) 



Ingen första advent utan varm oboy med vispgrädde och strö choklad :)! 




Diy tips;
Hitta ganska stora grangrenar och ta bort vid stjälken små eventuella granblad (om det heter så haha)
Hitta en fin kruka som du har hemma,behövs inte vara just i plast vilken som helst duger :)! 
Fyll krukan med stenar eller eventuellt selofan. 
Stoppa in sedan grenar hitt och ditt så att bladen bildas som en buske.
När du blir nöjd med resultatet så tar du två stora pinnar och stoppar det i mitten i bladen/"busken".
Har du hemma ett par röda julkulor så bildar du som en mini boll/krans med den genom att trä julkulorna mellan ståltråd (grön stråltråd som finns att köpas i blomsteraffär eller rusta).
När du blir nöjd med resultatet så knyter du julkulorna med ståltråden runt pinnarna som du har stoppat mellan granbladen.
Ta sedan en stor fin röd silkesband (sån som brukar oftast följas med julkulorna)och gör en fin rosett ovanför kulorna :)!
Klar!
ps. vill du ha ljusslingor så gömmer du mellan bladen, jag hade inga små så det blev stora vita :p

Jag hoppas på att ni förstod hur jag menade med min beskrivning :)!



Nu ska jag njuta av första adventen med min varma Oboy :P
 Ha en fin kväll!

Kommentarer

populära inlägg